۱۳۹۰ آبان ۱۰, سه‌شنبه

اعتراض به اسارت هنرمندان ایرانی در فستیوال بین المللی فیلم بریزبین


با همکاری گروههای هواداران دموکراسی برای ایران (کویینزلند) ,  طرفداران حقوق بشر برای ایران و سازمان عفو بین المللی وضعیت اسفبار هنرمندان زندانی به اطلاع مردم و نیز رسانه های جمعی خواهد رسید.
در این فستیوال جهانی که  از روز جهارشنبه دوم ماه نوامبر آغاز میشود و تا سیزدهم نوامبر ادامه می یابد, دو فیلم از ایران بر روی اکران خواهد رفت, فیلم "این فیلم نیست" ساخته آقای جعفر پناهی و "خداحافطی" به کارگردانی آقای محمد رسول اف,  دو هنرمندی که طعم تلخ اسارت و  شکنجه را در زندان های قرون وسطایی  رژیم جمهوری اسلامی  چشیده اند.
در بروشوری که سازمان برگزارکننده این  فستیوال تهیه کرده است نیز  گزارشی از بدرفتاری مقامات جمهوری اسلامی با این دو هنرمند بچشم میخورد.
در طول جشنواره گروهی از طرفداران حقوق بشر و دموکراسی با توزیع اطلاعیه ها و تصاویر روشنگرانه ای برای زیر فشار گذاشتن مقامات رژیم ایران تلاش خواهند کرد . تجربه نشان داده است که مقامات غیر منتخب رژیم  جمهوری اسلامی تنها به فشار های خارجی بها داده و در بدترین شرایط مجبور به تسلیم می شوند, از پذیرش ننگین  قطعنامه و سر کشیدن جام زهر گرفته  تا رهایی موقت آقای پناهی پس از اعتراض های پرسر و صدا  در فستیوال کان سال 2010 میلادی.
با مقامات دولتی نیز تماسهایی گرفته شده است که آنها نیز از کانالهای دیپلماتیک برای زهایی هنرمندان ایرانی اقدام کنند.

هیچ نظری موجود نیست: