۱۴۰۲ شهریور ۱۱, شنبه

بریزبن – برگزاری کنسرت برای حمایت از جنبش زن، زندگی، آزادی

 








شامگاه جمعه اول سپتامبر، تالار مدرن توماس دیکسون میزبان کنسرت پرشوری بود برای حمایت از جنبش زن، زندگی، آزادی. در آغاز برنامه، تاریخچه ای از تلاش های مردم ایران برای رسیدن به آزادی بیان شد و تصاویر گویایی نمایش داده شد، تصاویری تکان دهنده از شهامت مردم بپاخواسته و خشونتِ عریان نیروهای سرکوبگر. در این روایت حتی به کشته شدن جواد روحی در زندان نوشهر هم اشاره شد، جوانی را که به جرم شرکت در اعتراضات به زندان انداخته بودند، و یک روز قبل از کنسرت جان داد. چند سرودهِ جدید هم خوانده شد که بیان شاعرانه ای بودند از اوضاع این روزهای کشورمان، همراه با نشان دادن ترجمه انگلیسی آنها بر اکران بزرگ.

در قسمت اول برنامه قطعاتی از آهنگسازان بزرگی مثل موتسارت ، پوچینی، و شوپن به زیبایی اجرا شد و شرکت کنندگان از مهارت های میثاق زمانی نوازنده پیانو، کتی تربیت  خواننده سوپرانو،  و هوتن شاه حسینی خواننده تنور لذت بردند.

در نیمه دوم کنسرت که با سرود ای ایران آغاز گردید مجموعه ای از خاطره انگیزترین تصنیف های دهه های گذشته خوانده شد و هنرمندان بارها مورد تحسین قرار گرفتند. مرا ببوس، یه شب مهتاب، جان مریم، گل سنگم، و سراومد زمستون از جمله این ترانه ها بودند. در زمان خواندن هر تصنیف، عکس ها و اسم های ترانه سرا، آهنگ ساز و خواننده آن قطعه نشان داده می شد. ترانه "برای" پایان بخش این شب بیاد ماندنی بود.

علاوه بر درآمد حاصل از فروش بلیط، در طول برنامه هم کمک های نقدی قابل توجهی  جمع آوری شد که زیر نظر گروهی از معتمدان در اختیار خانواده های آسیب دیده در انقلاب ژینا قرار داده می شود. خوب است بدانیم که این هنرمندان حرفه ای ساکن ملبورن، بطور رایگان در این کنسرت شرکت کردند. این حرکت فرهنگی از پشتیبانی چندین نهاد و شرکت برخوردار بود، از جمله کانون ایرانیان کویینزلند که در طول سال گذشته برگزار کننده حرکات اعتراضی متعددی بوده و هم اینک در حال برنامه ریزی و تدارک تظاهرات بزرگ سالگرد انقلاب ژینا می باشد.

    

هیچ نظری موجود نیست: