۱۴۰۳ فروردین ۲۹, چهارشنبه

مناجاتِ جنگی عظما

 


خدایا   کجایی  تو این    روزها؟

سراغت بگیرم من از روس ها

چرا کجروی می کنی از مسیر؟

بصیرت نباشد  بدی  با   امیر

نزولی بفرما و حالم    ببین

ز بیتم برفتم به عمقِ زمین

سیاه  است روز و نفس نیز تنگ

جهالت  کشاندم  به دامانِ  جنگ

ندارم  امیدی  به     این   ابلهان

که کردند ما را سبُک در جهان

خجالت کشیدم ز ویروس   یاب

همان مستعانی که کردم خراب

ز هر جا خریدم من ابزارِ جنگ

به تاراجِ ملت  نکردم     درنگ

تو ای قادر و صانعِ      بی نیاز

برایم کنون بمب و موشک بساز

بگردم  به  قربانِ  پهپادِ    تو

از این رو نیفتم من از یادِ تو

ببندم دخیلی به بمبِ   اتم

که کاری نیاید ز آیاتِ قم

تو آسان گریزی ز رادارها

خسارت  نبینی  ز رگبارها

ز دریایِ لطفت مرا ناو ده

بجای رییسی دو تا گاو ده

سلامی  نداند  فنونِ   نبرد

کُند محض خنده کمی خاک و گرد

تو باید  که اینک  به دادم  رسی

که در رزم و میدان نباشم  کسی

اگر از مصیبت نجاتم دهی

دگر من نپویم رهِ     ابلهی

بخوانم برایت دو رکعت نماز

ثنایت بگویم   به آواز و ساز

بسازم حرم ها به هر بخش و ده

که     بنیادِ  دینت شود   سود ده

هیچ نظری موجود نیست: