۱۴۰۲ فروردین ۳۱, پنجشنبه

رفراندوم - اخطار سیدعلی به مردم در مورد همه پرسی

 

رفراندوم



 

ز آراریِ ملت چو یارو شنید

بلرزید پشتش، سقوطش بدید

خروشید  آنگه چو الواطِ  مست

که دشنامِ مردم قرارش شکست

بگفتا  که  امت   ندارد   شعور

اگر من نباشم شود لخت و عور

چرا من عنان را به نادان دهم؟

مگر از خدایان  خودم  کمترم؟

چگونه   بپرسم   ز  مَردم   نظر؟

ز جمعی که باشد بِکُل کور و کر

چو ملت  نداند بلندی  ز پَست

نباید که گیرد امورش  بدست

و هر  کس بگوید ز حقِ  زنان

دهانش بکوبم  به گرزی گران

ز احکام  من  زنده شد  سر زمین

نه اشکی ببینی، نه خشمی نه کین

نشسته ز مِهرم عدالت به بار

کجا کَس بیابد  نشانی  ز دار؟

گدا  گر بجویی  نبینی  به   چشم

که نعمت ببارد ز ریش و ز پشم

چو قران شنیدم  از آن بچه باز

به میدانِ رندان  شدم    پیشتاز

امورِ جهانی   که      بازیچه   نیست

جهاندیده چون من برین خاک کیست؟

دگر حرفی از حق مردم مزن

و  گرنه  بدوزم  برایت   کفن

هیچ نظری موجود نیست: