۱۳۸۸ مرداد ۱۹, دوشنبه

استانداردهای سید علی خامنه ای

بعد از سی سال شنیدن کلمات و اصطلاحات نامفهوم و غیرفارسی, بالاخره ولی فقیه از کلمه جا افتاده و قابل درک "غیر استاندارد" برای توصیف بازداشتگاه بدنام کهریزک استفاده کرد.
هرچند که اکثرگفته های او مورد تنفر و بی اعتنایی مردم است و گاهی موجبات خنده و استهزاء آنها, اما پیشرفت ادبی وی را نمی توان انکار کرد. انصافا این کلمه "استاندارد" با لغاتی شبیه باغی و طاغوتی و محارب با خدا و امثالهم قابل مقاسیه نیست.
اما حالا که رهبر به اصطلاح انقلاب یک شبه ره چند صد ساله رفته, خوب است که با استفاده از همین فرصت پی به روحیات و خلقیات او ببریم.
داستان بازداشتگاهها, شکنجه گاهها, زندانها , ندامتگاهها و خانه های مخفی چیزی نیست که برکسی پوشیده باشد و سالهاست که انواع و اقسام اسناد افشاگرانه منتشر شده است, از عکس و فیلم گرفته تا روایت و شهادت نامه, اما تاکنون سید علی خامنه ای چنین واکنشی نشان نداده است,به زبان ساده تمام آن اقدامات از نظر ایشان استادارد بوده است.
به لحاظ آنکه بدرستی نمیدانیم که در این بازداشتگاه چه اعمال زشتی بوقوع پیوسته , مروری میکنیم به خلاصه آنچه در گذشته اتفاق افتاده و به زعم ایشان استاندارد بوده است.
به عنوان مثال, ترور کردن نماینده منتخب شورای شهر, کاملا قانونی و مطابق استانداردهای مقام رهبری بوده است و به همین علت سعید عسکر نه تنها مجازات نشد بلکه پاداش هم گرفت.
داروی نظافت خوراندن به سعید امامی, مجری به دام افتاده اوامرملوکانه, و شکنجن کردن زن پرخاشگر او هم به همان منوال استاندارد بوده است.
وارد آوردن ضربات کارد بر پیکر پروانه و داریوش فروهر هم هیچگاه غیر استاندارد خوانده نشد, آدم ربایی و سر به نیست کردن مختاری و پوینده و شریف هم مهر استاندارد سید علی خامنه ای را بر پیشانی داشته اند.
پرتاب کردن دانشجو از طبقه چندم خوابگاه هم غیر استاندارد نبوده است.
با همین چند مثال می توان حدس زد که در کهریزک چه ها روی داده که خارج از دایره استاندارد ولی فقیه قرار گرفته اند.

مهران رفیعی
mehran_rafiei@hotmail.comدهم اوت سال دوهزار و نه میلادی

هیچ نظری موجود نیست: